STILANALYS

Idag analyserar jag, Roy, stilen hos den superpopulära Joker ur biosuccén Batman - The Dark Knight. Alla trodde vi att det bara var nördar prydda av tjocka glasögon (som för övrigt är såååå snyggt) med ett separat rum i hemmet för serietidningar som skulle vilja se den här filmen, men ack så fel vi hade. På grund av att skådespelaren Heath Ledger nu är död så blev Jokern favoritkaraktär för alla scenesters. Men hur ser klädseln ut hos denne tonårsidol? Låt oss ta en titt.






Skor: Giganiska skor i mocca med en stor rund tå. Clown möter arbetare, nej, det här är inte okej.
Byxor: Klassiskt indigoblå byxor med tunna, tunna kritstrecksränder. 50-talskorta och blottar ett par fabulöst snygga, rutiga strumpor som ger mig okontrollerade craving-skakningar. GAH!
Skjorta: Vad ska jag säga... Bar Heath den här skjortan även privat förstår jag varför han käkade ångestdämpande.
Väst: Denna väst lyfter helt klart upp Jokern några steg på fashionistatrappan. Jag älskar färgen, men hade gärna sett att materialet var lite tjockare, kanske tweed.
Slips: This tie and no fashion makes Roy a dull boy...
Makeup: GAH! Trashiga heroin chick-stuket gör mig knäsvag. Jokerns makeup ser slarvig ut på ett verkligt sätt, som den perfekta bedheadfrisyren (vilken han också har). Är det något han lyckats med så är det sminket, två tummar upp!

Slutsats: Jokerns outfit får till slut betyget 3/5, trots vissa dalar lyfts helhetsintrycket upp av en så perfekt sminkning och riktig sköna detaljer.


/ Roy


Kommentarer
Postat av: t

supersnyggt!

2008-11-01 @ 00:49:25
Postat av: jenny

åh han eee så snygg! RIP Heath <3

2008-11-01 @ 11:01:09
Postat av: Gunvor, sockärring

önskar en stilanalys på Freddy Kreuger såhär i Halloween-tider.

2008-11-01 @ 13:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0