...and the winner is



Detta är Olof, han spelar dragspel i Squaredans-gänget söderbröder. Vi på Style by Roy tycket olof har en magnifik stil.
Han lyckas alltid se både klassisk och trendig ut.


Boy: Hej Olof, vi på Style by Roy har valt ut dig som bäst klädda man denna vecka, hur känns det?
Olof: Man tackar man tackar! Jag blir alldeles varm i kroppen när jag hör detta, det känns underbart.
Boy: Kan du inte berätta lite om vad du har på dig?
Olof: Självklart, min glasögon är vintage, orginal från sekelskiftet 17-1800, talet, runda snygga bågar. Enkla och fyller in funktion, eftersom jag lider av ett brytningsfel. Kavajen är från Kalmar regmente, där jag gjorde lumpen. Byxorna är från en skräddare på söder, sydda någon gång 1810, men dom kostade över 60öre så dom har jag burit ever since. Bra PPA så att säga, hehe. Strumpbyxorna stickade min mor åt mig som tolvåring och skorna har jag hittat i rännstenen. Som accessoar, mitt fina dragspel, som jag faktiskt aldrig tar av mig.
Boy: Det låter intressant! Hur är det att leva med ett dragspel på magen?
Olof: Ja, det är inga större problem, alla män lever ju med ett "instrument" fast på kroppen, skinnflöjten. Nästan samma sak.
Boy: Okej, om du säger det så...
Olof: Vad menar du?
Boy: Inget! Tack för pratstunden olof!


PS: Glöm inte att prenumerera på Style By Roy via bloggkoll!
Följ SBR med bloggkoll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0