om att välja kläder

Hur lång tid tar det för er att välja vad ni ska bära? Detta är nämligen oftast en (visserligen underbar) pers för mig!

Vanligen lägger jag fram en så kallad preliminär outfit kvällen innan. Väljer och vrakar i min walking closet och utgår efter vad för lektioner jag ska ha och vilket mood jag befinner mig i. Här kollar jag även ofta upp vad för väder det ska bli, både för att matcha med sinnesstämning och vara aningen praktisk. Hela denna procedur tar vanligtvis inte mer än en timme. Det händer att jag lägger fram två outfit alternativ för det är så svårt att bestämma sig visst är det!?? :) Efter en god natts sömn vaknar jag och känner efter lite. Ibland har jag jeansdagar, ibland kjoldagar, blå dagar etc. här kan det hända att drastiska ändringar måste ske i den preliminära outfiten, men oftast är det bara detaljerna som behöver finslipas på. Passar den kleinblå eller djupblå scarfen bäst till den här koftan? Men på morgonen är ofta tidsschemat begränsat och jag tar kanske 20-30 minuter på mig för att forma min style från ok till p e r f e c t. Trots detta vet jag inte hur många gånger jag kommit försent till school för att jag stått o grävt i garderoben, he he.

När jag kommer hem brukar jag byta ut delar av outfiten för att känna mig sådär lagom ny och inne. Ibland räcker det att byta de gulliga tygskorna mot flashiga pumps och dra på ett par blingiga örhängen så är jag redo för en middag på Sushihuset med Boy & Gänget. När jag sedan kommer hem för dagen byter jag gärna om till en classy tracksuit á la Adidas och sträckkolla på Gossip Girl.

/ROY



mysfashion, älskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0